18 Temmuz 2013 Perşembe

gurbet güzelim...

neler gördü neler gözlerin
nelere şahitlik etti yüreğin
susma gurbet güzelim susma yeter
tutma içinde, dök kaleminle satırlara..

yüreğimin derinliğinde büyüdü isyanım
kavga ettim kendimle silahşörler gibi
sessiz kaldım,sarsıldım, attım içime
razı olmadı benliğim bu sessiz kalışlara
kolay kolay teslim olmaz onurlu yüreğim
şans verdim, iyi davrandım hoşuma gitmese de
dayanmam gerekti dayandım sabırla insanlıktan çıkmışlara
öfkem doruklarda gezdi,gönlümce gülemedim vara yoğa
tökezlemedim, düşmedim,bükülmedim, kaldım dimdik ayakta
sarsa da alevler bedenimi, ateşten kim korkar?
avuçlarıma gömüldü tırnak izlerim ,karıştı ter damlalarına
göstermedim yüzümdeki derin acı izlerini
kiracı gibiydim koyamadım güvenli bir yere yüreğimi
soluk alıp vere vere geçirdim o zor günleri
geçti güzelim senelerim neşesiz hüzünle dopdolu
dolaştım senelerce aklım karışık ıslak gözlerle buğulu
esir alamadılar zihnimi
hevesimi tıkadılar boğazıma yumru gibi
huzurumu çaldılar çok günler
emdiler yarasa gibi içimdeki yaşam enerjimi
uykudayken öldüm çoğu kez geceleri
tokat yemiş gibi uyandım soluk soluğa
lavanta kokulu parlayan güne
güneşli bir sabaha güle oynaya diyemedim merhaba
yıldırımla vurulmuşa çevirdiler güzel gönlümü
içime sızı verdiler, bu utançla dolu aşağılık yaratıklar
sarıldıkça ben  insanlığa onlar uydu şeytana
olmasaydı pırıl pırıl güneşin görkemli ışıltısı
olmasaydı denizin mavisi, göz kırpmasaydı aydede
yıldızlar inmeseydi dizi dizi peşpeşe
saf temiz ruhumu öldürürlerdi belki
yumuşak kalbim katılaştı çelik gibi...
su akar taş kalır ya geriye
bende de iz bıraktı hem de derinlerde
çakmak çakmak oluyor gözlerim aklıma geldikçe
yüzbin kere gelsem de dünyaya
yine de affetmem bu iki ismi...
kolay olmuyor unutmak
anılar aklımda capcanlı dün gibi taze
atamadım kıçlarına bir tekme
saçlarını kökünden sökemedim birkez
besbelli kalmış içimde ukte...
ahdettim..öyle dayanılmaz bir duygu var ki içimde
zamanı gelince görecekler biline...
susmak zorunda kaldım bu hepsinden acıydı
aklıma geldikçe beliriyor gözümde koca bir yaş damlası...!

Güzin Avcı
18.Temmuz.2013
Doha-qATAr






Hiç yorum yok: