10 Temmuz 2013 Çarşamba

KATAR'da ramazan..

Ramazan geldi hoş geldi..temmuz ayında zor geldi :) diyenler fazladır tahminime göre.
geçen yıl ne çekmiştim tek başıma.
evi taşımıştım yavaş yavaş oruç ağzımla.
Rahime'den Allah razı olsun çağırıyordu iftara, konuyordum hazır masaya..
ohh..ne güzel..çeşit çeşit yemekler,meyveler,tatlılar..
içim yanıyordu sıcaktan önce soğuk su..içiyordum kana kana.
burda öyle değil işte..Var bir durgunluk..heyecan yok..
Ramazan pidesi yok mis gibi, kendim yapıyorum ekmeğimi...
top sesi yok..davulcu yok..
komşudan arkadaştan gelen içi dolu tabak yok..
yok..sadece sensin sanki oruç tutan..
hepsi yabancı..coğu hristiyan..
iyi ki televizyon var diyeceğim o da yok..
niye mi ? burda hava erken  karariyor, uymuyor iftar saatleri..
onun için durgun bence Ramazan..
ahh..babamın zamanı
yazsam bile yaşamayan anlamaz ki beni..
anılarda kaldı, tadı damağımda
heyecanı içimde, hüznü gözlerimde
yaşıyoruz Katar'da Ramazanı
işte böyle..!

Güzin Avcı
10.Temmuz.2013
Doha-KATAR

Hiç yorum yok: