20 Temmuz 2013 Cumartesi

üzüm gibiydi kara gözleri..

City Center'a girdim markete
yürüdüm sebze reyonuna doğru komutan gibi..
o da ne ? bir çocuk ağlıyor içini çeke çeke..
alış-veriş arabasının içinde..3-4 yaşlarında.
karışmış gözyaşı sümüğüne.
Katar'lı bir bayan..homurdanıyor yüksek sesle
bir yandan da erik seçiyor hırsla.
hiç umursamayan  şapşal bir bakıcı kadın tepesinde
nasıl da ağlıyordu garibim..
üzüm gibiydi kara gözleri
hüzün doluydu umutsuz bakışları
lüle lüleydi kıvırcık saçları
esmer güzeli Katar'lı bir çocuk işte..
suratsız anne..iki seçiyor bir azarlıyor çoçuğu..
çocuk ağlıyor her geçen saniye volyumunu biraz daha yükselterek,
kadın hiddetine devam ediyor aynı şekilde.
bostan korkuluğu istifini bozmuyor dikiliyor sopa gibi.
pes doğrusu..girişecem ikisine de..
içim acıdı..yaklaştım yavaşca..
sevdim esmer tenini..
sevgiyle bütünleşti gözlerimiz.
öyle masumdu..öyle içten baktı ki  bana
kan çanağına dönmüş gözleriyle yalvarırcasına..
acı biber sürmüş gibi gözyaşı tuzundan yanmıştı dudakları
körük gibi kalkıp iniyordu göğüs kafesi
içten  sıcacık elim uzandı
dilimi bilmese de hissetti sevdiğimi
birazcık kesti sesini..
canım benim...parayla satın alınsaydın seni alır çıkardım marketten
kurtarırdım seni bu duygusuzların elinden..
altüst olmuşum sinirlerim tepemde..
Allaha emanet ol minik dedim  katılaşmış bunların yüreği
kıvırcık fırça gibi saçını okşadım sevgiyle
tuttum minicik kara elini sımsıkıca
yürüdüm hızla
ömrünü dört duvar arasında geçiren bir mahkumun
mahsun gözlerini bıraktım ardımda..!

Güzin Avcı
20.temmuz.2013
Doha-qATAR


Hiç yorum yok: