26 Haziran 2013 Çarşamba

BALİ'de..AĞAÇa saygı..

Bali...
Endonezya'nın 16.000 adasından sadece biri.Kulaklarıma inanamadım 16.000 ada.
Vay canına.. Okyanusun ortasında bir ülke ve bu ülkenin en şanslısı balık şeklindeki BALİ..
Ne çok turist var..heryer turist kaynıyor karınca gibi.
En çok Avrupalı, Japon, Çinli, Avustralyalı, Arap veee  her milletten.
İlgimi en cok ne mi çekti bu yemyeşil şehirde..
AĞAÇa saygı..
Bir tane yüksek bina göremezsiniz..
Neden mi ?
KOKONAT yani Hindistan cevizi ağacının boyunu geçmeyecek şekilde yani 4 kata kadar izin veriliyormuş.Düşünsenize koca ülkenin her yeri müstakil ev görüntüsünde villa gibi.
Sheraton oteli..giriş ve 3 kat üstü..toplam 4 kat..sahilin hemen karşısı..çarşı içi..
Muhteşem yeri..
Biz de  insana değer verilmiyor ki ağaca değer verilsin...!
Gözlerim doldu yutkundum.
GEZİ parkındaki ağaçlar kesilmesin diye çocuğuyla, kızıyla, torunuyla,, oğluyla, yaşlı, genç, öğrenci her kesimden her insan toplandı masumca ağacına yeşiline sahip çıkmak için.
Pravakatör oldular, suçlandılar, örgüt üyesi muamelesi gördü coplandılar, dövüldüler acımasızca, tazyikli sularla beyinleri betonlara çakıldı, biber gazlarıyla zehirlendiler yetmiyormuş gibi hakarete uğrayıp suçlandılar.
Bir kez daha
UTANDIM...!!!!
30 milyon nüfuslu bir ülke burası.
Turizm cenneti..
İsteseler bu cennet ülkeye gökdelenler dikmezler mi?
Dikmiyorlar işte.. Yeşili, doğasını koruyor, ağacına saygı duyuyor,
Ağacına değer veriyor, TAŞ yığınlarının arasında kaybolmasına müsaade etmiyor.
Helal olsun..! Avuçlarım patlayıncaya kadar alkışladım içim kan atlayarak.
İnsanların çoğu fakir ama hepsinin yüzünde tatlı bir gülümseme var, gözlerinin içi gülüyor hepsinin de, gerçekten seviyorlar  yaşamı.
Huzur ne kadar önemli insan hayatında,insanın yüzüne vuruyor yansıması.
Bir masaja ihtiyacım var....
"üzüntüm depreşti milletim adına " dedim vee kendimi
3 çocuklu gariban Mina'ya attım...süper .. ayak uzmanı sanki..
Ellerin dert görmesin, tuttuğun altın olsun Mina kardeşim..!
mümkün olsa da götürebilsem ya bir Mina Türkiye'me,
ne güzel olurdu değil mi? :))))

Güzin Avcı
26.Haziran.2013
BALİ-Endonezya

Hiç yorum yok: