26 Haziran 2013 Çarşamba

Bali..KUTA..Ömrümün yarısı gitti

Olmaz..olamaz..böyle dalgalar..dev gibi..peşpeşeler..
Öfkelenirsiniz birisine..burnunuzdan soluyarak düşersiniz ya  peşine..
Öyle kızgın, öyle heybetli.. Öyle  hiddetli.. öyle öfkeli işte.
Sörf cenneti burası bu dalgalar tam onlara göre..Bayram yapıyorlar sevinçten dört köşe hepsi de..dalgalarla  alay edercesine  çıkarıyorlar  keyfini.
Yürek ister böylesi bir durumda okyanusa girmek.
 O kadar büyük ki sahil.. Hem enine hem boyuna..
Görmeyince inanamaz insan. O dev dalgalar geliyor insanların yattığı  yere kadar..hızla çekiliyor birden,ardından hemen başka bir dev dalga geliyor..bir değil,iki değil,üç,beş,yedi...bembeyaz bir çizgi halinde sanki çizilmiş gibi..sıra sıra dalgalar..
Cocuklar oynuyor çığlık çığlığa.
Nefesim kesilmiş izlerken Taner girdi denize..
Epeyce boğuştu dalgalarla, resmen dayak atıyor insana çarptıkça beyaz köpükleri.
Birkaç dakika sadece, baktım yok Taner dalgalarla boğuştuğu yerde.
Allahım deli olacam..kaşla göz arası kayboldu birden..nerde ?
Bakıyorum .. talan ediyorum denizi..çevreyi.. heryeri..yok..yok..
saga baktım yok..sola baktım yok..
Sahil güvenliğe söylemek zorunda kaldım panik içinde,yarım saat geçtikten sonra..
Ne kadar acıydı tarif edeken. :(
Anonslar yapıldı, ben ağlıyorum, herkes toplandı başıma..
 Koşarak otele girdim  deli danalar gibi baktım belki odadadır diye bir ümitle.
Oysa odanın anahtarı bende,çantada yanımda..
Sheraton Otel sahil kenarında..karşıda hemen...
Burası KUTA..turistik tatil beldesi...en önemli semti..olmaz böyle şey diyorum kendi kendime..aklıma geliyor 2002 yılındaki İslamik grubun burda bomba patlatıp 202 kişinin ölmesine sebep oluşu..bu Kuta..Kuta..yoksa..yoksa..Allahım korktuğum başımıza gelmesin ne olur..!!!
Yok.. burda da yok işte.. gözyaşlarım sağnak yağmura dönüştü..aklımı oynatmak üzereyim.
şaşkın, üzgün, çaresiz, aklımdan güzel birşey geçmiyor artık..
Telsizle ulaşmışlar ben cebelleşirken otelde..
girdim kapıdan sahile nefes nefese..otelde yok demek için.. hepsi OLEY diye alkışladılar .. "Yürüyormuş korkma " dediler sevinçle..Bu sefer mutluluktan ağlamaya başladım..
Geldi günün kahramanı gülerek, "bakıyordun Güzin, gittiğimi gördün ya " dedi.
Görseymişim keşke..bu kadar korkmaz,ortalığı ayağa kaldırmazdım.
Allahıma binlerce şükürler olsun..!dedim iki gözüm iki çeşme ..! Sarıldım boynuna hıçkırarak.
Meşhur olmuşum :) görünce hepsi birşeyler söyledi..
Ağlayan Türk güzeli :) kolay kolay unutmazlar beni :)
İyi insanlar Bali'liler.. sıcak kanlılar...hepsi de güzel ingilizce konuşuyor..
Başımda beklediler, üzülme burda birşey olmaz diyerek teselli ettiler...
Allah düşmanıma yaşatmasın..!
Allah gurbet ellerde sevdiğimizle  imtihan etmesin bizi..!
Binlerce kez dua ettim..
döndük otele kalamadım sahilde daha fazla, tirtir titriyordu bedenim..!

Güzin Avcı
24.Haziran.2013
BALİ-Endonezya

Hiç yorum yok: