27 Haziran 2013 Perşembe

Bali'ye günboyu yağdı yağmur..

Her zaman diyorum " benim ülkem cennet, kıymetini bilen yok" diye.
Ne zaman yağmur yağsa, ardından yayılır mis gibi bir toprak kokusu,
çok geçmeden çıkar pırıl pırıl bir güneş tüm ihtişamıyla..
Hiç yağmamış gibi kurur her yer,
ağaçlar yıkanır, caddeler yıkanır,kaldırımlar yıkanır,çimler, çiçekler yıkanır,
doğa ile birlikte tüm canlılar  bayram eder el ele..benim bile içimdeki o büyümeyen masum çoçuk düşen her damlada  sevinçten bağırmak, havalara zıplamak ister her seferinde.
Bali..güzel Bali..mavi ve yeşilin iç içe olduğu Bali..
Sabahın erken saati denizde  dalga ne durumda diye açtım balkon kapısını.
Baktım yağmur yağıyor..ıslanmış bambu koltuklar..hava da kara kara bulutlar dolanıyor.
Dalgalara gelince dünden daha da beter.
Kayınvalide gelin kıza sinirlenir de, eve gelince doldurur ya oğlunu geline karşı..
sorgu sual etmeden köpürür  ya evin erkeği..
Bu dalgalar aynı geçimsiz kaynana- oğula benziyor inanın..sürekli kavga halinde..Hiç mi yorulmazsın mübarek.. Neyin nesi bu kadar hırçınlık? Bu öfke  bu kızgınlık neden? Yemin ederin tsunami şeklinde gelecek alıp götürecek önüne ne gelirse öyle bir ürkütücü görüntüsü var.
Yağmur ise gün boyu yağdı durmaksızın..Yüzmeye gelenler yüzemedi gönlünce,seyrettiler sadece okyanusun hiddetini, bari güneşlenselerdi ya bugün ondan da mahrum kaldı herkes mecburen.
Otelin güzel şemşiyesini aldık,sahilde yürüdük epeyce.Satıcılar üzgündü iş yapamamaktan.
Eğer böyle olmasaydı bugünden için geçen günkü tur ile anlaşmıştık..Gamze'nin mutlaka görmemizi tavsiye ettiği  TANAH  LOT  TEMPLE tapınağına gidecektik..deniz yükselince tekneyle gidiliyormuş,deniz çekilince yürüyerek  tapınağa.Çok ilginç..ordanda Kintamani Volkano dağını ziyarete gidecektik,her an faaliyete geçebilirmiş volkanik bir dağ demişti..sırada birkaç önemli yer daha vardı..sabah çıkıp akşam geç vakte kadar çok yer gezecektik.YAĞMUR sağ olsun bütün planlarımızı altüst etti..iptal ettik turu..kısmet olmayınca olmuyor işte.
Bu havada en iyisi masaj..yapacak başka şey yok bu havada.
Otelin ilerisinde Alam Kulkul ( Butigue hotel) müthiş güzel,yemyeşil,çiceklerin arasında,sakin,huzurlu, kaliteli, pahalı ama değer bir yer..Jamu SPA girdik içeri..mis gibi..oohh..be..
Rili.. Kibar cici bir kız.. Şimdiye kadar ki masajcıların en profesyonel olanı.. Sağolsun omuzlarım yumuşadı odun gibi katılaşmıştı stresten. Mükafatını güzel bir bahşişle aldı haketti Rili.
Akşam yine Taner tutturdu illede Menega Cafe..
haydaa..ne var bu balıkçıda..atladık bir taksiye..(150.000 Rupi..)ye..
biz 200.000 rupi veriyorduk bahşişle birlikte..
indik Menega cafeye..bizimki dört köşe :)
Şakır şakır yağan yağmurun altında kuyrukta yer bekleyenleri görseniz inanamazsınız gözlerinize..Mari sağolsun Taner abisini görünce koştu geldi heyecanla,diğerleri bekleye dursun hemen ayarladı en güzel masasını, aldı siparişini keyifle.
Kalite, iyi hizmet, canlı balık seçimi haklı olarak müşteriyi kuyruğa diziyor böyle..Ne yağmur dinliyor insan ne de yaş..ıslanmayı göze alanlar dışarda bile yiyordu balığnı yağmur altında,kimi oturarak,kimi elinde tabak..ne ballısın be Menega cafe..helal olsun sana.
O anda gözüme ilişti..o da ne..?kocaman oldu gözbebeklerim..nutkum tutuldu, nefesim kesildi heyecandan.. deniz epeyce çekilmiş..sanki sahile kamyon kamyon beyaz taşlar dökülmüş gibi..süper bir görüntü var..Deniz kabukları bunlar ..! diye bir çığlık attım..koşarak gidip dolaşmak istedim aralarında,toplamak istedim büyük bir heyecanla, ama izin vermedi Taner..
--" otur oturduğun yerde bu yağmurda mı..?"  :(
Aklım kaldı orda..ben mi yedim masaya gelenleri, yemek mi beni yedi bilemedim düştü enerjim.
Gözlerim tropikal meyveleri arıyor, bizim manavlardaki meyvelerimiz gibi çeşit çeşit, renk renk dizsin tezgaha.. Yok işte..Sahilde satıyor satıcılar ama göz okşamıyor.Mısır dikkatimi çekti haşlama ya da közde pişirme, peynir ekmek gibi çok satılıyor..tabii kokonat ilk sırada koruyor yerini buranın simgesi.. En ilginci de bu kadar ağır bir meyve sepetini başının üstünde taşıyan kadınlar..
Kumda yürümek kolay değildir ama alışmış bu zavallılar başlarında meyve sepetiyle yürümeye.
En çok kokonat..suyunu iç,içini ye..mango da tercih edilen meyve..yine de çok yok beklediğim kadar.
Allahtan Otelin meyve reyonu zengindi neyse ki :) aldım nasibimi :)
Bazı tropikal meyveler, papaya, meşhur Kokonat  eminim özleyecek beni :)
Herşeye rağmen tatil güzel,
yeni bir yer görmek daha da güzel...!
hele bu Uzak Doğuysa eğer..!

Güzin Avcı
27.Haziran.2013
BALİ-Endonezya

Hiç yorum yok: