29 Haziran 2013 Cumartesi

Denpasar havaalanı...BALİ'ye hoşçakal derken...

Bali Denpasar havaalanı..verdik valizlerimizi..oohh..kurtulduk yükten..
Elimizi kolumuzu sallaya sallaya frişopu gezme zamanı dedim sevindim ama dolaştıkça kayda değer alacak bir hediyelik eşya göremedim ne yazık ki..oysa burası ahşabıyla ünlüdür..göze hitap eden güzel eşyaları seviyorum,çirkin hepsinin yüzüde.Nasıl bu kadar çirkin yapılır kadın yüzü anlamadım.Almadık hiçbirşey içimize sinmeyince.
Katar havayollarının cafesinde dinlendik birşeyler yedik.
İlk darbeyi burda yedim, kız yanlış yazınca ben ücretle girmek zorunda kaldım içeri..
Anons yapıldı KATAR yolcuları çağrıldı, Bali'ye veda vakti, işte gitme saati geldi.
Ben geçtim,Taner geçti.Elimdeki normal bayan çantam polisin elinde kaldı.
Genç,aslan gibi bir Endonezya polisi..sevimli de..
-" ne var bu çantada? " dedi.."birşey yok..!"  dedim önce.
Açınca alışveriş merkezinden aldığımız krem çantasını gösterdi.
Doğal bir şekilde " aaa. kremmm.." dedim gülümseyerek
O hiç gülmedi."Bunları geçiremezsiniz" dedi sadece.
Haydaaa..en isteyerek,en severek aldığım kremlere el koyuyor polis göz göre göre..
-"Taner kurtar ne olur,tatlı dille ikna et,hostese veriyim de,pilota veriyim de,birşeyler de,al elinden " dedim..uzun bir konuşma sonucu polis telsizle çağırdı, geldi Katar havayollarından sorumlu bir genç.Durumu anlattı Taner. "Tamam ben tüm sorumlulugu kabul ediyorum" dediği halde
--"HAYIR..YASAK..geçiremezsiniz" dedi..keçi gibi inatçı..bırakmıyor elinden..
kocaman kocaman kutular..küçük olsa üzülmeyeceğim..
hay Allah..aldı gidiyor polis..
Taner sinirlendi, öfkeyle aldı elinden poşeti...açtı kapaklarını kremlerin..bütün gücüyle çöp kutusuna boca etti..hem döküyor hem söyleniyor bana..Polis dondu kaldı..ben şokta...Aklım çıktı başına bir iş gelecek diye..öfkesinden aldım nasibimi.."Bu tür eşyalar valize koyulur,öğren bunları tamam mı..!" diye..haklısın güzelim ne suçum var benim..sen de yanımdasın uyarsaydın ya..başıma gelmişti ama o parfüm ve deoderanttı..kremin yasak olduğunu bilmiyordum ilk kez öğrenmiş oldum şimdi.
bilsem küçük valize yerleştirmez miydim hay Tanerim dedim içimden  :((
Öyle üzüldüm ki.. bari bir kezcik sürseydim elime,ya da kücücük bir kaba alsaydım azıcık..
Uçağa binerken elimde değil sicim gibi yaş indi gözümden...bir krem için ağlanır mı ? ağlanmaz tabii..yapılan muamele gücüme gitti..bu inatçı Bali'li  polisi hiç unutmayacağım..
Yerime oturunca  kızdım kendime.."sağsalim inmek nasip olsun,uzun bir yolculuk seni bekliyor hay Güzin, unut gitsin"dedim polisi de kremi de..başladım duamı okumaya.
300 kişilik dev bir uçak ve ful dolu.Haydi hayırlısı..hayırlı yolculuklar herkese.
Singapur Changi' de indik bir saat  de orayı dolaştık,güzel havaalanı.
Ama insanlara işkence bence..
in..bekle,tekrar kontrolden geç,git uçaktaki aynı yerine otur...
cok şaçma bence..
13 saat süren yolculuk bitti sonunda...
Çok şükür indik sağsalim..
Yorgun uykusuz bir şekilde sıcacık Katar'a MERHABA dedik uyku sarhoşluğuyla.

Güzin Avcı
29.Haziran.2013
Doha-KATAR

Hiç yorum yok: